Budúce zlepšenia
Pri programovaní a testovaní aplikácie bolo sústredených mnoho nápadov na jej ďalšie vylepšenie. Podľa svojho charakteru sa dajú tieto vylepšenia zaradiť do nasledujúcich dvoch skupín:
- užívateľské zlepšenia
- preskočenie okna voľby kamery (pri detekovaní iba jedného zariadenia tento krok nie je potrebné zobrazovať),
- preskočenie okna iniciačných nastavení (rozlíšenie kamery, a teda aj veľkosť programového okna by mohli korešpondovať s aktuálne používaným systémovým rozlíšením ),
- vytvorenie verzie pre OS Android (viď. Platformy riešenia),
- obsahové zlepšenia
- rozšírenie programu o ďalšie abstraktné pojmy,
- rozšírenie počtu obrázkov a videí pre každý z abstraktných pojmov,
- nahradenie klasických markerových značiek grafikami (piktogramami predstavujúcimi abstraktné pojmy).
V tejto práci sú priblížené problémy detí s autizmom a zároveň je navrhnuté riešenie jedného z nich - vysvetľovanie a chápanie významu abstraktných podstatných mien. Téma práce nebola vybraná ,,náhodne‟ ale vyplývala z predchádzajúcich skúseností s autizmom a ním postihnutými deťmi.
Druhou zložkou práce je virtuálna realita, za pomoci ktorej vzniklo spomínané riešenie problému vo výchovno-vzdelávacom procese detí s autizmom. Táto cesta bola zvolená kvôli záujmu o IT technológie a moderné prvky vhodné na zlepšenie edukácie detí všeobecne, nielen detí v špeciálnej škole.
Práca sa skladá z piatich kapitol. Prvá kapitola sa zaoberá konkrétnymi hlavnými a čiastkovými cieľmi práce. V druhej kapitole sú informácie o autizme - jeho história a charakteristika. Tretia kapitola je určená teoretickým poznatkom z oblasti virtuálnej reality, jej histórii, rozšírenej realite ako druhu virtuálnej reality a technike markerov. Štvrtá kapitola je praktická a je v nej opísaný samotný koncept riešenia (AVATAR). V poslednej kapitole je navrhnuté využitie vytvorenej aplikácie vo vzdelávacom procese žiakov.